19 d’oct. 2008

EL PROCÉS LECTOESCRIPTOR

A través de les activitats multimèdia podem afegir feedback visual i auditiu als processos d'aprenentatge de la lectoescriptura, i proporcionar a l'alumne eines d'identificació i construcció del llenguatge.
La informàtica ofereix als alumnes instruments per crear i editar els seus propis textos, i també recursos per treballar conceptualment els processos lectoescriptors.

LLENGUA CATALANA: Pàgina de recursos de llengua catalana del centre de recursos pedagògics del Bages.

EXPLORACIÓ DEL TECLAT: Activitat creada amb el programa Toca-Toca que permet a l'alumne clicar qualsevol tecla del teclat i veure, en pantalla, la grafia i el so corresponents. Només s'ha de tenir instal·lat el programa toca-toca i l'activitat. Un cop instal·lades, es pot activar l'activitat des del menú inici de windows.

ADAPTACIONS WORD: Adaptació del word a diferents nivells educatius, a través de la magnificació, simplificació i modificació de les barres d'eines i de la incorporació del programa síntesi de veu de la UPCTV.
Cal pensar que qualsevol programa parlador (text a mp3 , lectura de textos, loquendo...) ens pot ajudar a estimular la capacitat creadora i lectora de l'alumne perquè li suposa una imediata resposta auditiva al què ha escrit o llegit.

AUMENTATIVA: Pàgina web de recursos per treballar la lectoescriptura a l'aua. Es tracta d'un espai on es poden preparar les activitats online seleccionant les paraules que es volen treballar.

GALI: Guia per a l'autoaprenentatge interactiu de la llengua catalana.

ENTRENA'T PER LLEGIR: Un dels programes més utilitzats per a treballar el procés lector amb els alumnes. Les activitats estan sequenciades segons les etapes naturals d'adquisició de la lectura de l'alumne.

ALUMNAT NOUVINGUT: Pàgina de recursos per a l'alumnat nouvingut on podem trobar nombrosos i interessants materials per treballar la llengua dins l'aula.


Espai d'intercanvi d'activitats i experiències educatives entorn l'aula d'educació especial.